Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001360012   La programació neurolingüística i la seva aplicació en els entorns educatius
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   22/2/2019 - 10/5/2019 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   105
  
Descripció i   Metodologia:   La millora de l'eficàcia en l'aprenentatge del nostre alumnat, l'optimització del lideratge exercit pel professorat, les estratègies per a la millora de l'autoestima, la mediació i la negociació, l'optimització del temps de les reunions, la resolució positiva dels conflictes, etc. són dominis on la Programació Neurolingüística té molt a dir. Aquest curs et permetrà d'aplicar, reflexionar, aprendre, compartir i créixer a la llum d'aquest nou plantejament que ens presenta la PNL.

No són necessaris coneixements previs.
  
Objectius   · Aprendre a identificar amb precisió el procés de pensament intern propi i el de les altres persones.
· Adquirir nous recursos per desenvolupar-nos millor personal i professionalment.
· Analitzar la importància de les creences en la tasca docent i com aquestes influeixen en les conductes.
· Millorar la comunicació intra i interpersonal.
· Identificar els diversos sistemes representatius de recollida de la informació i de la seva aplicació a la docència.
· Conèixer recursos per adequar possibles estratègies d’aprenentatge a un grup o estudiant determinat.
· Aprendre a mantenir una actitud positiva davant de les dificultats.
· Conèixer les principals tècniques de la PNL i la seva aplicació en els entorns educatius.
  
Continguts   Continguts a treballar:
- Què és la PNL?
- Orígens de la PNL.
- Com funciona la PNL?
- Què ens permet la PNL?
- Canvi i PNL.
- Pressuposicions en què es fonamenta la PNL.
- La PNL en els entorns educatius.

Som allò que creiem que som:
- La finalitat i el poder de les creences.
- Tipus de creences.
- Com es formes les creences?
- Com identificar creences?
- Estratègies per aconseguir creences positives.
- Les creences i els mapes mentals.
- Les creences en els entorns educatius. L’efecte Pigmalio.

La importància dels nostres sentits:
- Comunicació i PNL.
- Els tres principals canals de recollida d’informació.
- Com esbrinar el canal prioritari d’una persona?
- Els sistemes representatius i el treball de l’aula.
- La comunicació com a base de les relacions en els entorns educatius.
- La importància de les paraules en l’educació.
- L’escolta activa.

Les principals tècniques de PNL i la seva aplicació a l’aula:
- Les Metàfores. La comunicació amb l’inconscient.
- Les ancores. La millora de la seguretat i l’autoestima.
- El modelatge. Aprenem dels altres.
- El raport. La millora de la comunicació.
- El reenquadrament. Una visió diferent de les situacions.
- Els metamodels. Esbrinem creences.
- Les posicions perceptives. La resolució de conflictes.

Metodologia:
El curs presenta una metodologia en línia que es basa en un procés d’aprenentatge continuat i progressiu que es recolza en tota una sèrie de recursos i dinàmiques de treball. La realització del seguit d’activitats i dels qüestionaris d’autoavaluació condueixen a assolir els objectius del curs a partir de la contínua interacció entre les persones participants i les tutores.
Les principals característiques metodològiques del curs són les següents.

Es presenten els materials en els format següents:
- Documents en PDF (lectures, guies, annexos, etc.) que els alumnes poden descarregar-se i utilitzar de la forma que creguin més convenient.
- Documents audiovisuals que faciliten un millor assoliment dels continguts.

Se segueix un mètode orientat a la contínua interacció, participació i construcció col·lectiva de coneixement, fet que permet que cada estudiant s’enriqueixi amb els coneixements, experiències i punts de vista dels seus companys.

Les tutores desenvolupen un paper de guia i facilitadores dels aprenentatges. No només s’ocupen del seguiment i orientació de les persones participants, sinó que també s’encarreguen d’animar-les i propiciar la seva participació.
  
Avaluació   S’han de fer totes les activitats plantejades i amb un mínim del 80% amb consideració positiva per part de la persona formadora.
  
Requisits de  certificació   Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i amb consideració positiva per part de les persones formadores.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent