9001360012 |
La programació neurolingüística i la seva aplicació en els entorns educatius |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
22/2/2019 - 10/5/2019 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
105
|
| |
Descripció i Metodologia: |
La millora de l'eficàcia en l'aprenentatge del nostre alumnat, l'optimització del lideratge exercit pel professorat, les estratègies per a la millora de l'autoestima, la mediació i la negociació, l'optimització del temps de les reunions, la resolució positiva dels conflictes, etc. són dominis on la Programació Neurolingüística té molt a dir. Aquest curs et permetrà d'aplicar, reflexionar, aprendre, compartir i créixer a la llum d'aquest nou plantejament que ens presenta la PNL.
No són necessaris coneixements previs.
|
| |
Objectius |
· Aprendre a identificar amb precisió el procés de pensament intern propi i el de les altres persones.
· Adquirir nous recursos per desenvolupar-nos millor personal i professionalment.
· Analitzar la importància de les creences en la tasca docent i com aquestes influeixen en les conductes.
· Millorar la comunicació intra i interpersonal.
· Identificar els diversos sistemes representatius de recollida de la informació i de la seva aplicació a la docència.
· Conèixer recursos per adequar possibles estratègies d’aprenentatge a un grup o estudiant determinat.
· Aprendre a mantenir una actitud positiva davant de les dificultats.
· Conèixer les principals tècniques de la PNL i la seva aplicació en els entorns educatius.
|
| |
Continguts |
Continguts a treballar:
- Què és la PNL?
- Orígens de la PNL.
- Com funciona la PNL?
- Què ens permet la PNL?
- Canvi i PNL.
- Pressuposicions en què es fonamenta la PNL.
- La PNL en els entorns educatius.
Som allò que creiem que som:
- La finalitat i el poder de les creences.
- Tipus de creences.
- Com es formes les creences?
- Com identificar creences?
- Estratègies per aconseguir creences positives.
- Les creences i els mapes mentals.
- Les creences en els entorns educatius. L’efecte Pigmalio.
La importància dels nostres sentits:
- Comunicació i PNL.
- Els tres principals canals de recollida d’informació.
- Com esbrinar el canal prioritari d’una persona?
- Els sistemes representatius i el treball de l’aula.
- La comunicació com a base de les relacions en els entorns educatius.
- La importància de les paraules en l’educació.
- L’escolta activa.
Les principals tècniques de PNL i la seva aplicació a l’aula:
- Les Metàfores. La comunicació amb l’inconscient.
- Les ancores. La millora de la seguretat i l’autoestima.
- El modelatge. Aprenem dels altres.
- El raport. La millora de la comunicació.
- El reenquadrament. Una visió diferent de les situacions.
- Els metamodels. Esbrinem creences.
- Les posicions perceptives. La resolució de conflictes.
Metodologia:
El curs presenta una metodologia en línia que es basa en un procés d’aprenentatge continuat i progressiu que es recolza en tota una sèrie de recursos i dinàmiques de treball. La realització del seguit d’activitats i dels qüestionaris d’autoavaluació condueixen a assolir els objectius del curs a partir de la contínua interacció entre les persones participants i les tutores.
Les principals característiques metodològiques del curs són les següents.
Es presenten els materials en els format següents:
- Documents en PDF (lectures, guies, annexos, etc.) que els alumnes poden descarregar-se i utilitzar de la forma que creguin més convenient.
- Documents audiovisuals que faciliten un millor assoliment dels continguts.
Se segueix un mètode orientat a la contínua interacció, participació i construcció col·lectiva de coneixement, fet que permet que cada estudiant s’enriqueixi amb els coneixements, experiències i punts de vista dels seus companys.
Les tutores desenvolupen un paper de guia i facilitadores dels aprenentatges. No només s’ocupen del seguiment i orientació de les persones participants, sinó que també s’encarreguen d’animar-les i propiciar la seva participació.
|
| |
Avaluació |
S’han de fer totes les activitats plantejades i amb un mínim del 80% amb consideració positiva per part de la persona formadora.
|
| |
Requisits de certificació |
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i amb consideració positiva per part de les persones formadores.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|